fredag, augusti 19, 2016

Jag blir så glad!!!!

Hjälpsamma människor finns överallt....och det gör mej så glad.....
..jag "slängde" ut en lite fråga på FB ang ett mönster som jag införskaffade för jätte längesedan.....och hittade för inte så längesedan....i mönstret fanns allt utom en beskrivning...och bara sådär fick jag svar och hjälp med beskrivningen på mönstret. Det är så gammalt att det inte finns att köpa längre...men det är ett bra, väldigt bra mönster. Jag sydde till min pojkar när dom var små...(ganska länge sedan) och jag tänkte försöka mej på att sy lite nu oxå....
 Det blev lite annat gjort ikväll än att klippa ut i tyget... men det kommer en dag imorgon oxå ...då kan jag klippa och planera. 
Lite av det som ligger här i tidningarna är utklippt och ska bara sys ihop....
Eftersom det blev så "lite" tid kvar av kvällen när vi gjorde annat så hann jag iallafall stick afärdigt lilla koftan...nu ska det bara fästas trådar, sy ihop ärm sömmen och köpas knappar....får se om jag stickar en babyhjälm till koftan oxå...garn finns det kvar av.

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar