lördag, juni 29, 2013

Upptäckte idag att....

..det har börjat blomma i mina rabatter....
 kommer inte riktigt ihåg vad denna blomma heter men den är liten, blyg och väldigt vacker. Precis som våran Selmi som bodde hos oss 1992 -2005. Hon ligger begravd under den här blomman.
 Även här ser man små spår av bär som  kommer att bli röda och vackra, bladen är lite taggiga, nästan lite vassa i kanten. En järnek, precis som våran Tilda som bodde hos oss 1990 - 1999. En otrolig personlighet som visste hur man kunde linda matte runt fingret, som även kunde vakta så inga obehöriga störde samt väldigt snäll och gosig. Älskade våra barn, (dom 2 äldsta). Jonas har bara haft lyckan att träffa Selmi. Varje vår och sommar när jag ser hur det blommar och växer i rabatten tänker jag på dessa 2 berner, jag kan sakna dom fortfarande. Men en dag, vet inte riktig när men då kommer det troligen att få bo en ny berner hos oss. Vi väntar och längtar så länge. När tiden är rätt så vet vi.
 Förkylningn har brutit ut men jag mår ändå mycket bättre än tidigare dagar...kan det bero på att halsen i det närmaste slutat svida, ja, jag tror faktisk det. Sockorna är klara för fästarlådan....och....
..jag börjar på nästa par. Mönstret har jag hittat på nätet det heter Piccolo mondo antico. kan vara så att det finns på ravelry. 
Imorgon har jag förmånen att få vara lite barnvakt till 2 små söta flickor. Det är min systerdotters barn. Dom ska flytta och frågade om flickorna fick vara hos mej och visst får dom det!! Jag har ju bara pojkar så det blir säkert en prövning....
 Mina stora grabbar hjälper till med flyttkartongerna, det kan bli jobbigt att bära.....

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar